У сучасних умовах особливо актуальною є
проблема доступності освітніх послуг. Крім цього, існує й проблема постійного
поповнення знань безпосередньо в процесі навчання і протягом всього життя.
Наука розвивається настільки динамічно, що за час навчання сучасного учня
кількість знань у світі практично подвоюється. Тому, перед сучасним вчителем
стоять нові завдання, основними з яких є:
- Самостійно критично мислити, уміти
бачити в реальній діяльності проблеми й шукати шляхи їх раціонального рішення,
використовуючи сучасні інформаційні технології;
- Грамотно працювати з інформацією;
- Бути комунікабельним, контактним у
різноманітних соціальних групах, уміти працювати в колективі;
- Самостійно працювати над розвитком
своєї моральності, інтелекту, культурного рівня.
Ось чому таке велике значення
приділяється розвитку технологій і методів, при допомозі яких навчальні заклади
зможуть запропонувати доступ до якісної освіти якомога більшій кількості учнів.
Виходом із ситуації, що склалася, є інформаційні й телекомунікаційні
технології, результатом яких є дистанційна освіта.
Істотною рисою дистанційної педагогічної діяльності є її орієнтування на освіту школярів, яка базується на організації пізнавальної діяльності в індивідуальних і колективних формах у вигляді діяльності самоосвітньої; підтримка індивідуального зростання учня; використання можливостей інформаційного освітнього середовища.
У дистанційному навчанні важливо знати кожного учня, його особливості: інтроверт ваш учень чи екстраверт, мислить він більш логічно, раціонально чи дуже емоційний, спирається більше на відчуття, емоції, отже, варто організувати ситуацію для активної участі у дискусіях; інтроверту - індивідуальне письмове завдання, у якому він проявиться більше.
Істотною рисою дистанційної педагогічної діяльності є її орієнтування на освіту школярів, яка базується на організації пізнавальної діяльності в індивідуальних і колективних формах у вигляді діяльності самоосвітньої; підтримка індивідуального зростання учня; використання можливостей інформаційного освітнього середовища.
У дистанційному навчанні важливо знати кожного учня, його особливості: інтроверт ваш учень чи екстраверт, мислить він більш логічно, раціонально чи дуже емоційний, спирається більше на відчуття, емоції, отже, варто організувати ситуацію для активної участі у дискусіях; інтроверту - індивідуальне письмове завдання, у якому він проявиться більше.
Для організації системи
дистанційного навчання навчальному закладу необхідно мати комп'ютерну техніку,
об'єднану мережу, яка через сервер підключається до мережі Інтернет. Для
впровадження дистанційного навчання в початковій школі необхідно, щоб вчителі
удосконалювали свої навики роботи на комп’ютері, вміли розміщувати інформацію
на своїх сторінках, створювати теки, файли.
У початковій школі дистанційне
навчання проходить у контексті вчитель – учень – батьки – вчитель. У 1-му класі
таке навчання доцільно використовувати, насамперед, для спілкування з батьками
(всім відомо, що першокласники не ведуть щоденники). На сторінці вчителя батьки
мають змогу познайомитися з порадами для успішної адаптації
першокласників, рекомендаціями щодо виховання дітей, порадами психолога, просто
довідатися нову інформацію. Також, доцільним є використання такої технології
навчання при карантині, відсутності дитини на уроці, поясненні важких для
засвоєння учнями тем. Та, особливо, для тих, хто за станом здоров’я навчається
індивідуально, а дистанційне навчання для них дає змогу якісно задовольнити
власні потреби у здобутті освіти.
На сторінках матеріал
розміщений за тижнями та попредметно. Навчальний матеріал, який підлягає
впровадженню в інформаційне середовище, повинен бути підготовленим заздалегідь.
Він може бути представлений у файлах, розроблених у сторонніх програмних
додатках.
Головним складником дистанційного курсу є дистанційний або електронний
урок. Це колективна форма навчання, якій властиві постійний склад учнів, певні
рамки занять, жорстка регламентація учбової роботи над одним і тим же для всіх
учбовим матеріалом. За структурою та змістом він повністю відповідає
традиційному урокові і залежить від вибору вчителя. Такий урок проводиться в
певних часових рамках, при яких вчитель керує індивідуальною і груповою
діяльністю учнів з метою засвоєння учнем основ вивченого матеріалу, виховання і
розвитку творчих здібностей.
На відміну від звичайного
уроку, в дистанційному, крім вчителя і учня, є локальний координатор.
Дистанційний вчитель – автор
уроку. Він проводить більшу підготовку по створенню учбового ресурсу, який є
основою всього заняття.
Освітній ресурс містить:
- методично грамотно структурований
учбовий матеріал з ілюстраціями;
- завдання для перевірки засвоєння
матеріалу з можливістю самоконтролю;
- можливість вибору індивідуальної
траєкторії навчального завдання творчого характеру;
- засоби зв’язку з вчителем
(електронна пошта, форум, чат), які забезпечують можливість задати запитання
для вчителя.
Файли уроку, крім аудіо- чи
відеоматеріалів, містять текстову інформацію для батьків (учні першого класу ще
не на достатньому рівні оволоділи навичками читання і письма) – свого роду,
методичні вказівки для опрацювання матеріалу.
Дистанційний урок містить слайди з
матеріалом для актуалізації знань учнів, для вивчення нового матеріалу, для
закріплення вивченого. До уроку додано сторінку з тестовим матеріалом, яку
учень опрацьовує і здійснює самоперевірку за поданими відповідями. У свою
чергу, вчитель має змогу побачити результат у прихованому файлі уроку, а батьки
– переконатися, наскільки якісно їх дитина оволоділа матеріалом. Поряд з цим,
учитель має змогу, зустрівшись з тим чи іншим учнем, вносити корективи –
надавати індивідуальні консультації, дати завдання для перевірки і т. д.
Дистанційне навчання має надзвичайно великі переваги над аудиторним
навчанням, сприяє поширенню ринку освітніх послуг, формує глобальний,
принципово новий освітній простір, знижує поріг доступності до якісних знань,
зменшує розрив у якості елітної та масової освіти, посилює творчу складову
слухачів курсів, що супроводжується зміною світогляду особистості.
Під час дистанційного навчання нам на допомогу приходять різноманітні сервіси Web 2.0 та додатки Google. З ними Ви можете ознайомитися на моєму блозі "Використання сервісів Web 2.0 та додатків Microsoft Office у початковій школі".
Під час дистанційного навчання нам на допомогу приходять різноманітні сервіси Web 2.0 та додатки Google. З ними Ви можете ознайомитися на моєму блозі "Використання сервісів Web 2.0 та додатків Microsoft Office у початковій школі".
Немає коментарів:
Дописати коментар